Monday 11 June 2012

ohhhh HEART ! plissz be smile..;)


Saat kita menempuhi onak duri dunia..derita sekali sekali mencuit hati..hati remuk menangis tak henti..kesedihan terus menerus bersemadi didasar hati..ketika itu sabar pun sudah tidak dikenangi lagi..dalam terharu air mata tertumpah juga..

Wahai hamba Allah..begitulah kehidupan dunia..kita tidak akan sesekali dapat menjangka.. apa yang telah Allah aturkan untuk kita..ada kalanya kita tersangat gembira..ada kalanya kita tersangat kecewa..Namun jangan risau wahai manusia..Allah itu Tuhan kita..Tuhan yang maha luas kasih sayangnya..percayalah Allah tidak akan menduga hambanya..kecuali untuk melihat hambanya tersenyum disana, tertawa disana, bahagia disana..  InsyaAllah disyurga yang mengalir dibawahNya..sungai-sungai yang mendamaikan jiwa..Oh indahnya.. didalam hati manusia ada kekusutan dan tidak akan terurai kecuali menerima kehendak Allah S.W.T..

Wahai hamba Allah..jangan bersedih kerana anda telah melalui kesedihan itu kemarin dan ia sama sekali tidak memberi sebarang manfaat pun pada keesokkan harinya..kesedihan demi kesedihan bakal membuat anda semakin terperuk dalam keputusasaan dan dunia yang luas dirassakan sempit dan tidak lagi berguna..padahal dunia inilah kesempatan untuk kita dekatkan diri kepada Allah untuk kita raih SyurgaNya yang tersangat indah serta bebas daripada kesedihan..gara-gara kesedihan air yang manis akan rasa pahit..makanan yang lazat rasa hambar..bunga yang mekar mewangi kembali layu..ingatlah tangisan terindah itu apabila butir-butir airmata mengalir hangat dipipi lantaran terasa diri kita begitu kerdil dan berdosanya kita disisi Allah..

Wahai hamba Allah..lihatlah disekeliling kita dan teguhkan pendirianmu sepangjang hidup dan usiamu..jangan mudah putus asa..senyuman yang kau berikan dan airmata yang kau titiskan itu maka simpanlah..jadikan ia tauladan..segala yang kau pandang dan dengar, simpanlah untuk dibuat pedoman..

No comments:

Post a Comment